zaterdag 17 december 2011

Extreme Engineering

jahaa,

het ging er heftig aantoe in MojoMan's workshop (lees: garage vol oud ijzer): ik heb vandaag zowaar 5kg gesloopt van de MojoMono!

Met behulp van een grote hamer, een slijpschijf, 2 nagels, 3 RVS rondellen, een SZR achterwiel, een 15mm-achteras van een ongure yamaha van de jaren stillekens, een bezoekje aan de plaatselijke brico, een zoektocht van anderhalf uur naar een SZR remschijf die ik ooit eens had gekocht (het kreng lag op de grond onder 16 liter motul 300V stock)...maakte ik het brembo SZR wiel passend op MojoMono. 5kg lichter, zowat 1 miljoen Nm minder inertie, heel wat mooier gecast, en voorzien van een lichtere remklauw-adapter en een echte brembo tang. Lekker! Weg met het standaard 21kg Grimeca anker!

Nu moet ik nog een nieuw, licht 41T tandwieleke bestellen, en dan gaan we naar de 185km/u topsnelheid ipv de 155 met het standaardwiel en het 43T tandwiel.

Het snelheidsverschil met de zware jongens wordt zowat gehalveerd! Ik kan niet wachten om de stoere knakker op zijn panigale eens flink te gaan opjagen :-) (dit is gewoon gezonde jaloezie hoor, no way dat ik dat masjien kan bijhouden! )

Voor de slimmeriken: jaja, de BT003RS komt er later nog op hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten