donderdag 14 april 2011

upgrades voor de MojoMono



het lijkt op achteruitgang als je de staat ziet waarin de arme MojoMono zich bevindt, doch niets is minder waar...

We kijken de Muz eens van naderbij:



Het kostte me een dubbele hernia, een liter bloed, een geamputeerde vinger en ogen vol metaalschilfers, maar het is me gelukt: de achterpoot van de muz werd vervangen door een exemplaar vanuit een CBR1000RR van 2007. De shock zelf is anderhalve centimeter langer, maar dat kwam perfect uit: zo kon ik de standaard dogbones gebruiken om een mooie netto verhoging te bereiken. De slijpschijf kwam eraan te pas, alsook de koperhamer, een beitel, enkele metaalboren, de dremel, de doos-vol-oude-bouten-van-de-tl1000s en de ouwe getrouwe leatherman. :) Om niet te zeggen dat deze shock bijna 1 op 1 in de muz past :D
( danke Tom :) )



Verder heb ik de standaard Grimeca remmerij ( dan toch niet zo betrouwbaar) vervangen door onder andere een remklauw uit een ducati 748SP, een splinternieuwe Mojo-HEL-remleiding, en een superdeluxe IRC radiale rempomp. Het ding zal stoppen, daar ben ik nu, wel zeker van!



Het benzinekraantje was beginnen lekken nadat een poging om het debiet te vergroten door middel van uitboren mislukt was ( we hebben allemaal al eens proberen knutselen met een kater)...nu heb ik dus een snelkoppeling voor benzineleiding in de plastieken tank gelijmd met behulp van 2-componenten-epoxy. Het lekt niet, en nu kan ik de tank in 1 minuut demonteren.



Verder zie je ook de Leovince open uitlaat van een 1999 Yamaha R6, past bijna perfect. De carburatie werd aangepast ( dank voor de gouden tips, Wim) en het bakkie loopt als een speer nu. Klinkt ook lekkeeeuurrrr.



De seat-unit is een mengelmoes van talentloze prutserij met een fibreglass kont van een honda RS250 racer. Het past maar meer moet je er niet bij voorstellen. :)

De wielen heb ik nog niet kunnen vervangen ( ook hier speelt ene gebrek aan talent een grote rol), en de kuip werd voorlopig achterwege gelaten tot ik een betere manier vind om ze over de muz te draperen.

160kg met een halve tank benzine, valt dus allemaal wel mee.

Klaar voor onze eerste circuitdag binnen enkele daagjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten