vrijdag 17 september 2010

MojoMono in Mettet

hai jongens,

één woord: geniaal

Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens zoveel lol heb gehad op circuit...

okee, hij is echt pokketraag (155 top op gps), en ik verlies 300 meter op het rechte eind,
maar het leuke is dat ik na 1 remzone, en 1 bocht alweer in het achterwiel zit, en links, rechts, binnendoor, buitendoor voorbij de slabbakkende gsxr's, zxr's, SP2's, cbr's, zelfs een mv agusta....etc kan schuiven. Het ding stuurt echt fantastisch, stabiel en toch superlevendig. De vering is 14j oud, maar dat maakt allemaal niks uit, gewoon gaaan. zithouding is ouderwets sportief, en prima.

in de eerste sessie heb ik meer toerentalbegrenzers gezien dan in de rest van mijn leven, maar eens je gewend bent aan de kracht in lage toeren kun je veel beter op de bochten concentreren (je doet alles in derde of vierde pakweg), en het uitaccelereren is dolfijn...je gaat zowat 2 seconden eerder op het gas, en je schuift dus gewoon netjes langs een racemoto met 120pk. niks aan de hand.

remmen: beresterk, mz'tje gaat op het voorwiel zonder echt hard te knijpen, dus dat zit snor.
ophanging: achteraan beetje slap mischien, want in de put van de corkscrew op mettet reed ik de uitlaat aan de grond. verder pico bello.
grondspeling: probleem: voetsteuntjes in de standaard stand = na 5 minuten tegen de grond, ondanks een flinke spagaat naast de moto. voetsteuntjes omhoog geplaatst (eat that ktm rc8), en dan duurde het een sessie of 2...maar ook dan weer tegen de grond. Ik heb dan maar de hero-blobs eraf gevezen, en nu is het okee...behalve dan dat ik de uitlaat tegen de grond rij. dat wordt een setje langere dogbones maken, en de achterkant beetje ophogen.

je rijdt met dit ding echt vele beter dan met een pk-kanon...zuivere en vloeiende lijnen, laat in de ankers, vroeg op het gas.

Geen technische mankementen, blokkie loopt lekvrij, stottervrij.

mijn gps zegt me dat ik ca. 1.21 heb gereden over een rondje mettet, maar ik weet niet hoe accuraat die is. Hoe dan ook, meer dan rap genoeg om je rot te amuseren!

wim, stefan, wouter, kevin, pieter, marnik: superbedankt voor alle hulp, goeie tips, etc...i found my mojo

en nu op zoek naar 70 kilo winst en een peekaatje of 20

mvg!
Jan







Geen opmerkingen:

Een reactie posten