Stefan, onze maat van bij Bitubo Race Service had ons gemeld dat hij wel wat speciaals kon doen met het vorkje van de elektrische 748.
Het is een Showa vork uit 1996, maar toen we zo opendeden zagen we dat de olie nog redelijk vers was, en dat alle onderdelen zeer weinig sleet vertoonden, mooi meegenomen dus!
Stefan zocht voor ons de beste gewichtsklasse uit qua veren, en die bleken zowel bij de vorkveren als bij de shock reeds bijna perfect te zijn; geen nieuwe veren aankopen dus! (ik moet wel 10kg zien te verliezen, maar da's weer een ander verhaal)
Hieronder zie je wat we in de vork gaan monteren: een hoogwaardige dempings-kit van Bitubo, speciaal voor circuitgebruik. Het volledige binnenwerk van de Showa wordt dus gesloopt,en de standaard cartridges worden vervangen door veel grotere exemplaren.
De oude cartridges moeten wel gedemonteerd worden, en daarvoor hadden we eventjes de boormachine nodig (en de "universele verwijderaar" oftewel 10kg hamer ;) )
Het enige wat overblijft van het originele binnenwerk is de plunjer, dewelke van de cartridges gescheiden werd. Daarna is het een kwestie van alles terug op te bouwen met de componenten uit de Bitubo Kit.
De grotere cartridges zijn van een duidelijk betere kwaliteit dan de originele, en zullen door hun groter debiet ook betere dempingseigenschappen geven. De cartridges waren van fabriek af reeds geshimmed, dus dat bespaart Stefan heel wat prutswerk.
Het vorkje deed het al uitstekend in standaardtrim...we zijn echt benieuwd wat dat gaat geven met deze superdeluxe Superbike kit erin.
Danke Stefan voor de fijne namiddag, leerrijk én plezant. :)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
haha..tof te lezen.
BeantwoordenVerwijderenHeb vanmiddag één vorkpoot volledig gereed gemaakt. De 2de is "onderweg" en bijna klaar.
Okay als ik ff wat foto's "leen"?
Cheers
Stefan / BRS