Een uittreksel uit de persmap van Thijs:
Albacete - Spanje 23mei 2010
Vanaf heden wordt er ook door een Belgisch team geschiedenis geschreven in de motorrace. Sinds 2010 heeft FIM aan de World Championship een nieuwe discipline toegevoegd : e-power – electrische motorrace.
De periode van traagheid en heel beperkte autonomie lijkt langzaam maar zeker voorbij. Piloot Thijs De Ridder wordt als de nieuwe referentie beschouwd. Tot vandaag heeft er zich nog geen fabrieksteam gewaagd een elektrische motor in de racerij te brengen. De huidige teams kunnen allen pioniers genoemd worden. Alle motoren zijn verschillend, in eigen ateliers ontworpen en gebouwd. Er bestaat geen referentie, noch op vlak van motoren, batterijen, noch op ideale verhouding gewicht/pk/autonomie. Ook deze van de eerste elektrisch racende Belg uit Bornem, Antwerpen, Thijs De Ridder (geen onbekende in het circuit: Belgische en Nederlandse wegracekampioenschappen) is ‘in eigen huis’ door vader Jef ontworpen. Hun team (Crystalyte-Europe) maakte vanaf hun eerste wedstrijd met racemotor en piloot indruk: pole-position en niemand was hoe dan ook een bedreiging voor Thijs. Met een beste lap van 1.54.544 konden de Duitse en Italiaanse teams enkel zijn achterband zien. Het Italiaanse team Betti (vader en zoon) verdeelden de andere 2 podiumplaatsen onder zich.
De volgende race van e-power : motoGP USA-Laguna Seca 25 juli.
1 De Ridder Thijs Crystalyte België 17.24.975 1.54.544
2 Betti Thomas Betti Motor Italië 17.37.575 1.54.956
3 Betti Luciano Betti Motor Italië 18.20.514 1.58.820
4 Kopp Rainer Münch R.T. Duitsland 18.38.828 1.57.363
5 Amendt Christian Epo-bike R.T. Duitsland 18.53.792 1.59.018
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten